ΑΛΙΕΥΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΑ ΔΗΠΕΘΕ ΑΓΡΙΝΙΟΥ 2017 -2018 ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ ΕΠΙΜΕΛΗΘΗΚΕ Ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΤΣΑΡΗΣ
…Κάθε τυχαία συνάντηση με τον Άλλον είναι ένα αίνιγμα , ένα μεγάλο ερωτηματικό , ενα μυστήριο . Για τους περισσότερους
ανθρώπους ο κόσμος εκεί έξω αποτελεί μια πηγή ανησυχίας που προκαλεί φόβο για το άγνωστο ή τρόμο για
τον θάνατο .
Ο Ηρόδοτος γνώριζε ότι ο άνθρωπος είναι από την φύση του συντηρητικός
και κατάλαβε ότι , για να γνωρίσεις τους
Άλλους , πρέπει να βγεις στο δρόμο ,να
κινηθείς προς αυτούς και να θέλεις να τους συναντήσεις , γιατί
για να γνωρίσουμε τους εαυτούς
μας πρέπει να γνωρίσουμε τους Άλλους , μιας και αυτοί είναι ο καθρέφτης που
μέσα βλέπουμε τους εαυτούς μας .Ήξερε ότι για να καταλάβουμε καλύτερα τους εαυτούς
μας ,πρέπει να καταλάβουμε καλύτερα τους Άλλους , να μπορέσουμε να συγκριθούμε
μαζί τους , να αναμετρηθούμε με εκείνους ,να τους αντικρύσουμε .
…Όμως στην πράξη αυτό φαίνεται ότι είναι αρκετά δύσκολο . Η ανθρώπινη
εμπειρία δείχνει ότι την πρώτη στιγμή , αντανακλαστικά , ο άνθρωπος αντιδρά μπροστά
σε κάποιον Άλλον με επιφύλαξη και συγκράτηση , δυσπιστία ή ξεκάθαρη απροθυμία,
ή ακόμη και εχθρότητα . στην μακρά πορεία
της ιστορίας , όλοι εμείς οι άνθρωποι έχουμε καταφέρει παρά πολλά χτυπήματα και
έχουμε προκαλέσει ο ένας στον άλλον παρά πολύ πόνο προκειμένου να αλλάξουμε τα πράγματα
. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ολόκληροι πολιτισμοί έχουν χαρακτηριστεί
από αυτή την αίσθηση της αποξένωσης μπροστά στον Άλλον . Οι Έλληνες αποκαλούσαν
τους μη Έλληνες βαρβάρους , αυτούς που μιλούσαν
ακατάληπτα και δεν μπορούσαν να γίνουν κατανοητοί , τους οποίους γι΄αυτόν το λόγο
καλύτερα ήταν να τους κρατάμε σε κάποια απόσταση .Ο Ρωμαίοι έχτισαν ένα δίκτυο
από συνοριακά τείχη μπροστά στον Άλλον ,
τα λεγόμενα λίμνες . Οι Κινέζοι αποκαλούσαν ξένους τους μη Κινέζους από την πλευρά του ωκεανού και έκαναν ο,τι μπορούσαν
για να τους κρατήσουν μακριά .
… Πόσο διαφορετική παρουσιάζεται η εικόνα του ιδίου Άλλου
την εποχή που οι άνθρωποι πίστευαν πως οι θεοί μπορούσαν να πάρουν την ανθρώπινη
μορφή και να συμπεριφέρονται σαν άνθρωποι
. Επειδή εκείνη την εποχή κανείς δεν μπορούσε να είναι βέβαιος για το αν ένας ταξιδιώτης
πλησίαζε , νομάδας ή ξένος ήταν άνθρωπος
ή θεός που έμοιαζε με άνθρωπο . Αυτή η αβεβαιότητα , αυτή η κρυφή αμφιβολία συνιστά
μια από τις πηγές της κουλτούρας της φιλοξενίας .
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφή